Wednesday, February 3, 2010

花木兰


Finished watching Mulan last week.Enjoyed watching though the casting on the war was kinda disappointing.Was expecting something better.This movie concentrate more about the relationship between people and the main characters.More sentimental.Ending was kinda sad.But sometime reality is cruel.Must learn to accept the fact.Life is not always a happy ending.

Here is something that I found from web about the movie.It was kinda funny after reading those points from the blogger.Just to share with u all:)Have a read if u are are bored:

1、战争的结果往往不是由战场上的人决定的,导演需要你赢,哪怕你只有五千士兵,照样可以击退对方的十万大军。

2、战场上,你生命的长度同样取决于导演的需要,哪怕身中数箭,你仍然可以活很久,至少能挺过一场暴风的时间,并且你还能神奇地站起来走几步。

3、背上插支箭,嘿,说话更有底气了~并且你还能背着这支箭生活好久。

4、身上中箭了,还被刀插了,你,倒下了,不要怕!哥们!等下只要导演需要你,他还会让你坚挺过来,还能和战友拉几句。

5、歌声的力量很伟大,它可以让一个个已经死去的人,瞬间幽灵般地复活过来,并在一分钟之内组织起一个合唱团。

6、两个女人在一起,事情会变的好办很多。

7、在古代,战场上死后,大家一般是不会为你举办葬礼的,所以,哪天你打仗打烦了,你可以选择装死,没有人会照顾你的尸体的,这样你可以用一块布遮着脸,以一个新面孔出现在大家面前。保证大家不会认出你,不管你之前的知名度有多高。

8、将军打仗的时候,会在战场上放上酒和花生米,在等待的时候还可以喝两杯小酒。

9、荆轲之所以会失败,是因为没有搞好公关工作,他应该先把秦王身边的人都感化,让他们和自己有共同的利益点,这样,刺杀行动会容易很多。

10、将军的话基本上都可以说是军令,只要他说是,那就是。他要去茅房,可以这样对随从说“不要跟着,这是军令!”配上某种表情,同样会表达出悲壮的效果。

结束语:这部片子,很好地诠释了“”这个新汉字。


U have to watch the movie den only can understand some of the points that he said.

Quote from the movie: 逃避,停止不了战争;害怕,只会让我们失去更多。

No comments:

Post a Comment